“Türk Eğitim-Sen sendikacılık tarihinde bir ihtilal yaptı”

01 Nisan 2011 - 19:42

Türkiye Kamu-Sen’e bağlı Türk Eğitim-Sen Genel Başkan Yardımcıları Seyit
Ali Kaplan ve Sami Özdemir 31 Mart 2011 Perşembe günü Türk Eğitim-Sen
Kırklareli Şubesi’ni ziyaret etti.
 Tüm Türkiye’deki şubeleri ziyaret ederek istişare toplantıları gerçekleştiren Başkan Yardımcıları Kaplan ve Özdemir, Kırklareli’ne gelerek yetki döneminde üye sayılarının artırımı için yapılacak çalışmalar, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve okul ziyaretleri ile üye bilgilendirmeleri yaparak, istişare toplantıları ile üyelerin sıkıntılarını Ankara’ya götürerek genel merkezde çözüm üretecek.
Çok sayıda üyenin katılımı ile saat 19.30’da şube binasında yapılan ve bir kısmı basına açık olan istişare toplantısının açılış konuşmasını gerçekleştiren Türk Eğitim-Sen Kırklareli Şube Başkanı Mehmet Kızılay Türk Eğitim-Sen’in Türkiye’nin bir markası haline geldiğini, dik duruşu, yaptığı faaliyetler ile sendikacılık adına sendika gibi davranarak gerçekten çalışanların yüreği olduğunu kaydetti. Bu büyük sendikanının dava insanı olarak üyelerin gurur duyduğunu, en tepede olan büyüklerin yapmış olduğu çalışmalar ile bunu ispatladıklarını belirten Şube Başkanı Kızılay, genel başkan yardımcıları Kaplan ve Özdemir’in dün Tekirdağ’da, bugün Kırklareli’de yarın ise Edirne’de olacaklarını belirterek, istişare toplantısının hayırlı olması temennisinde bulunup sözü Sami Özdemir’e bıraktı.

*“Her zaman aile bütünlüğü içerisinde yolumuza devam ediyoruz”
Genel Başkan Yardımsı Sami Özdemir Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi olarak 12 ay boyunca şubelerimizi ve il ve ilçe temsilcilerine ziyaretler gerçekleştirdiklerini belirterek şöyle konuştu;
“Türkiye Kamu-Sen camiasını bir aile gibi görüyoruz. Biz her zaman aile bütünlüğü içerisinde yolumuza devam ediyoruz. Türk Eğitim-Sen’i Türkiye, Türkiye’yide Türk Eğitim-Sen olarak özdeştiriyoruz. Çünkü hepimizin birbirine ihtiyacı var.”
9 yıldır hep birlikte hukuk sıkıntıları yaşadıklarını belirten Özdemir, bu sıkıntıların çözümü için genel merkez olarak eylem ve etkinlikler ile proje üreterek alanlara indiklerini, Hukuki alanlarda mücadele vererek ülkenin bölünmez bütünlüğü noktasında mücadeleye devam edeceklerini ifade etti.
En son yaşanan olaylar ışığında iktidarı sert bir dille eleştiren Sami Özdemir; “Bu ülkenin polisine tokat atan “ben bu tokadı polise değil devlete atıyorum” diyerek açık yüreklilikle bunu itiraf eden, sivil itaatsızlığı eylem haline çeviren ki bunun adı resmen isyandır. Bu günkü siyasi irade bunlara göz yumarken birilerinden almış olduğu emirleri sistematik bir şekilde yerine getirirken, bu ülkenin olmazsa olmazı kamu çalışanları üzerinde yapmış olduğu haksız uygulamamaları da görmezlikten gelmek mümkün değil. İşte bizim mücadelemiz bunun üzerinedir.” dedi.

*“Biz promosyon sendikacılığı yapmıyoruz”
Toplantıda konuşan Genel Başkan Yardımcısı Seyit Ali Kaplan, Türkiye Eğitim-Sen’in görevini yerine getirip birçok faaliyete imza attığını belirterek;
“Kurumlara gidildiğinde artık şunu diyemiyorlar; “sendikalar ne işe yarıyor?” çünkü Türk Eğitim-Sen bu anlamda neler yapılabileceğini gösterdi ve yaptı. Bundan sonrada yapacak. Bazen şu oluyor; “falan sendika kalem dağıttı. Filan sendika ajanda dağıttı.” Biz promosyon sendikacılığı yapmıyoruz. Bu gün bir kaleme gelen yağrın bir deftere geri gider. Biz bunun yerine yaptıklarımızı anlatıyoruz. Türk Eğitim-Sen sendikacılık tarihinde bir ihtilal yaptı. Eskiden anarşist grupların elinde olan bir sendikacılık vardı. Sokağa çıkıldığında kıran, döken, yıkan bir sendika anlayışı vardı. Günümüze baktığımızda Türkiye Kamu-Sen, Türk Eğitim-Sen şunu kanıtladı; yıkmadan, dökmeden eylem yapılıp hak alınabilir. İşte biz bunu kanıtladık. 13 Mart 2011 Pazar günü bir eylem yaptık, 20 Bin kişiyi Kızılay meydanında topladık. Burada yürüyüş yaptık. Tüm eğitim çalışanlarının problemleri ile ilgili bir yürüyüş yaptık.” şeklinde konuştu.
Türk Eğitim-Sen’in milli bir sendika olduğu ifade eden Başkan Yardımcısı Kaplan, ülkenin bölünmez bütünlüğü, bayrağın inmezliği, ezanın susmazlığı konusunda Türk Eğitim-Sen’in Türkiye’nin direği olduğunu kaydetti.
18. Milli Eğitim Şurasında Türk Eğitim-Sen’in yaptıkları hakkında açıklamada bulunan Başkan Yardımcısı Kaplan, hükümeti eleştirerek; “Hükümet kendisi bir şey yapamadığı zaman satılmış STK’ları öne sürüyor. İstediklerini bu STK’lara söylettiriyor. 18. Milli Eğitim şurasında da bu böyle oldu. Ama bizim mücadelemiz burada da etkili oldu.” dedi. (cs)